Jak badanie DISC pomaga w sprzedaży? – badanie w firmie Contact Center One

Jak wiecie w listopadzie 2015 z powodu małej rocznicy wybrałem z grona chętnych jedną firmę, w której przeprowadziłem badanie kwestionariuszem DISC –  za darmo.

W grudniu wykonałem badanie oraz przeprowadziłem sesje rozmów z każdym uczestnikiem na temat otrzymanych wyników.

Poprosiłem wszystkich uczestników o kilka słów komentarza na temat badania, tego, co otrzymali w raporcie i tego, co dowiedzieli się podczas z rozmowy ze mną, która odbyła się po badaniu.

Pomyślałem sobie, że może Cię to zainteresować, jeśli szukasz opinii osób, które miały okazję zostać przebadane kwestionariuszem DISC.

Oto co napisali uczestnicy firmy Onecc;

Rafał,

dowiedziałam się wielu wnoszących rzeczy, które z całą pewnością wykorzystam zarówno w codziennej pracy, jak i na każdej innej płaszczyźnie życia. Dziękuję, że miałam okazję wykonania testu i wspólnej analizy wynikówJ

Dużo analizy, dużo konkretów, trafnych spostrzeżeń już na wstępie rozmowy, co przełożyło się na całokształt baaardzo wnoszącej dyskusji, czyli wszystko, czego potrzebuje CD :)

Jeszcze raz dzięki, miło było Cię poznać! :)

Paulina Kołodzińska – lider zespołu
Świetne badanie i każdemu je polecam!! Dowiedziałam się rzeczy, które podświadomie się robi, a nie zdaje się sprawy, że mogą one przeszkadzać nam zarówno w pracy jak i w życiu codziennym. Wszystko przeprowadzone konkretnie, w 30 min dowiesz się więcej niż czasami przez kilka lat! Świetna analiza! Teraz trzeba tylko wiedzę wprowadzić w życie i gotowe! Dziękuję :)
Beata Lepsza – lider

W moim przypadku analiza w 100% pokrywa się z rzeczywistością, wszystko rzeczowo i konkretnie przedstawione podczas rozmowy. Sporo kwestii do przemyślenia i wnikliwego przeanalizowania :) dziękuję i pozdrawiam

Marcin Nowak – lider
Test trafiony w 100%, świetne badanie pozwalające odkryć swoje mocne strony i USPRAWNIĆ swoje funkcjonowanie w organizacji, lepiej i efektywniej dobierać zespoły ludzi. Dzięki za taką możliwość oraz indywidualne omówienie, pełen profesjonalizm! :) 

Paweł Wawszczak – lider

Rewelacyjne badanie i jego wyniki, które pokazują, jakimi zachowaniami kierujemy się w różnych okolicznościach. Dzięki wynikom dowiedziałam się, jaka jest moja ogólna charakterystyka, co mnie motywuje, jakie jest moje idealne środowisko. Pokazanie moich mocnych jak i również słabych stron. Cała moja osoba w formie papierowej przedstawione na 34 stronach – coś niesamowitego. Mnóstwo wskazówek jak usprawnić swoja pracę, aby była efektywna, nad którymi elementami warto popracować, aby stać się lepszą wersją siebie i jak zrozumieć drugą osobę, która ma całkowicie odmienny styl i sposób funkcjonowania.

Ogromnie dziękuję Rafał za możliwość przystąpienia do tego testu i otrzymania od ciebie tak wartościowych informacji dotyczących mnie samej :) Spotkanie bardzo profesjonalne i w przemiłej atmosferze – dziękuję i pozdrawiam. 

Olga Kijanka – lider/trener
Świetne badanie pozwala jeszcze bardziej zajrzeć w głąb siebie i zrozumieć swoje zachowania. Dokładnie widać, jakie jest moje naturalne środowisko, jak mnie odbierają ludzie i nad czym powinnam pracować. Dziękuje jeszcze raz.”

Karolina Froń – właściciel firmy

Karol Froń, który jest razem współwłaścicielem firmy i pełni tam rolę osoby odpowiedzialnej za rozwój, szkolenia i wszystkie procesy wspierające umiejętności zamieścił na swoim blogu wpis dotyczący badania kwestionariuszem DISC.

Zamieszczam tekst w całości – za zgodą autora. Oryginalny wpis jest tutaj – http://bit.ly/1mxz4Ha

„W jaki sposób zwykły test osobowości jest w stanie niezwykle zmienić Twoją firmę? MODEL DISC”

Gdybym zadał Ci pytanie: czy ludzie są różni czy tacy sami, co byś odpowiedział? Z pewnością to, że każdy jest inny. Ale czy na pewno? A może istnieje zestaw cech, które są wspólne dla pewnych grup ludzi, a Ty znając je będziesz w stanie lepiej, skuteczniej się z nimi porozumiewać?

W pracy z ludźmi niezbędna jest chociażby podstawowa znajomość ludzkiej psychiki.  Jeśli chcesz być dobrym sprzedawcą, szefem lub chociażby managerem konieczne jest abyś potrafił odczytywać niewerbalne sygnały wysyłane przez rozmówce, ale także te werbalne.

Najlepsi sprzedawcy to Ci, którzy potrafią dopasowywać się do klienta, używać jego języka, przyjmować jego pozycję, używać ten sam ton głosu i wreszcie zaspokajać jego potrzeby – zarówno te, o których mówi wprost jak i te, które są ukryte głęboko i nie są artykułowane, ale można je odczytać mając wiedzę o ludzkiej psychice.

Co byś powiedział, gdyby okazało się, że istnieje narzędzie, które pozwala Ci:

  • dowiedzieć się, jakim typem osobowości jesteś
  • jakie są Twoje mocne strony
  • jakie wyzwania przed Tobą w kontekście tego, nad czym powinieneś popracować
  • dowiedzieć się, w jaki sposób podejmujesz decyzje
  • ustalić, jaki jest Twój instynktowny styl sprzedaży, wraz z mocnymi i słabymi stronami

Pomogłoby ci to? Z pewnością. W sprzedaży, w relacjach międzyludzkich, ale też w zarządzanie, prowadzeniu zespołu, motywowaniu, negocjacjach itp.


Diagram Extended Disc


Pomyśl jak wielką moc może mieć wiedza na temat tego:

  • w jaki sposób rozmawiać z kimś, aby uważał Cię za przyjaciela?
  • jak negocjować z kimś, dla kogo liczą się fakty?
  • jak budować relacje na spotkaniu sprzedażowym?
  • od czego zacząć proces sprzedażowy z osobą na pierwszy rzut oka niezainteresowany?
  • jak zmotywować pracownika, który poniósł porażkę?
  • jak zarządzać zespołem sprzedawców?
  • jak kupuje Twój klient i w zależności od jego stylu dostarczenie strategii sprzedażowej?

Wszystkie te informacje uzyskujesz wypełniając prosty test osobowościowy o nazwie DISC. Test taki został przeprowadzony w naszej firmie w tym tygodniu. Nasza kadra menadżerska i trenerska miała okazje przeprowadzić test DISC, dzięki uprzejmości p. Rafała Judka z firmy Bona Verba.

Poznanie własnych silnych stron, ale też otrzymanie zestawów wskazówek, w jaki sposób rozmawiać z poszczególnymi pracownikami, jak docierać do różnych typów osób, jak motywować ludzi w zależności od ich typu osobowości, to wszystko bezcenne informacje, które mogą decydować o sukcesie bądź porażce, zarówno w sprzedaży jak i zarządzaniu.

Każdy powinien poznać swój typ osobowości, gdyż daje to potężną przewagę nad innymi, a dziś, kiedy o zwycięstwie bądź porażce w każdym przedsięwzięciu decydują szczegóły, może to mieć ogromne znaczenie.

Karol Froń

 

Tyle oryginalny tekst.

A ja mogę śmiało powiedzieć, że wykorzystanie Modelu DISC w pracy zmienia optykę patrzenia na klienta. Daje niesamowicie proste i skuteczne narzędzie do efektywnego porozumiewania się z drugim człowiekiem.

Każda firma, z którą w 2015 roku pracowałem wykorzystując kwestionariusz DISC do poprawy efektywności poczyniła krok naprzód. Notuje wzrost sprzedaży i lepiej wykorzystuje posiadane zasoby.

Jeśli planujesz w 2016 „podkręcić tempo pracy” i dać sobie szansę na realizację rocznego planu przychodów to prawdopodobnie kwestionariusz DISC jest tym, czego potrzebujesz.

Sprawdzonym, pewnym i łatwym w wykorzystaniu narzędziem gwarantującym wzrost sprzedaży.

Sprawdź również inną opinię o DISC, a tutaj dowiesz się jak model DISC usprawnił komunikację w zespole

0 0 vote
Article Rating