Zadzwoń do mnie: 796 118 119

Kwestionariusz ZZW.

    Kwestionariusz „Zapotrzebowanie na Zarządzanie Wiedzą” (ZZW) opracowano, by pomóc Twojej firmie ocenić, w jakim stopniu potrzebuje rozwiązań wspierających wymianę wiedzy między pracownikami. Wypełniając go, pomagasz skoncentrować uwagę na tym, co najważniejsze. Dziękujemy!

    Oceń każde stwierdzenie, zaznaczając na skali od 1 do 5, gdzie:

    1. „zdecydowanie nie”
    2. „raczej nie”
    3. „trudno powiedzieć”
    4. „raczej tak”
    5. „zdecydowanie tak”

    CZĘŚĆ I.

    NASYCENIE WIEDZĄ

    Istotna dla firmy wiedza może mieć różne postaci - od nieformalnego doświadczenia pracowników, do procedur postępowania. Poniższe pytania pomogą ocenić, jak istotną rolę pełni w Twojej firmie każde z nich.

    W mojej firmie:

    1. jakość tego, co dostarczamy klientowi, zależy w znacznym stopniu od kompetencji kontaktującego się z nim pracownika
    12345

    2. jest wiele stanowisk wymagających samodzielnej oceny sytuacji, kreatywności i wzięcia odpowiedzialności za rozwiązanie problemu;
    12345

    3. nowi pracownicy potrzebują dużo czasu, zanim zdobędą doświadczenie umożliwiające im efektywną pracę;
    12345

    4. dość często pojawiają się problemy, które potrafią rozwiązać tylko nieliczni, najbardziej doświadczeni pracownicy;
    12345

    5. odejście doświadczonego pracownika zostawia po sobie trudną do wypełnienia lukę;
    12345

    6. realizacja konkretnych zadań przynosi rezultaty, które można zastosować w odniesieniu do innych produktów, klientów lub problemów zawodowych;
    12345

    7. istnieje charakterystyczny dla nas sposób działania - podejście, model pracy, metody i techniki, które odróżniają naszą firmę od innych;
    12345

    8. staramy się gromadzić portfolio projektów, doświadczeń i kompetencji budujących naszą pozycję w wybranym obszarze rynku;
    12345

    9. odbywają się spotkania i zebrania, w których efektem pracy zespołu są wartościowe, warte wdrożenia pomysły;
    12345

    10. potrzebujemy rozwiązań, pomysłów i podpowiedzi dotyczących problemów specyficznych dla nas i trudno dostępnych na zewnątrz firmy;
    12345

    11. istnieje wiele standardów i procedur opisujących oczekiwany sposób wykonywania zadań;
    12345

    12. możemy uzyskać korzyści z nawet niewielkich usprawnień, ponieważ wdrożymy je na masową skalę;
    12345

    13. poświęcamy sporo uwagi określeniu zakresu odpowiedzialności, wzajemnych zobowiązań i sposobu przekazywania informacji między pracownikami;
    12345

    14. często wprowadzamy lub aktualizujemy procedury i standardy działania
    12345

    15. znaczącą rolę odgrywa poznanie i dostosowanie się do regulacji zewnętrznych wobec firmy (np. przepisy prawa, normy branżowe, standardy klientów)
    12345

    CZĘŚĆ II

    ZAAWANSOWANIE ZARZĄDZANIA WIEDZĄ

    Druga część kwestionariusza pomaga ocenić, w jakim stopniu obecne warunki w Twojej firmie wspierają gromadzenie i wykorzystywanie wiedzy. Może to zależeć od kilku czynników - przede wszystkim nastawienia pracowników, rozwiązań organizacyjnych i narzędzi informatycznych.

    16. doświadczeni pracownicy są skłonni do odpowiadania na pytania i przekazywania innym swojej wiedzy;
    12345

    17. kadra kierownicza zachęca do dzielenia się wiedzą, docenia pracowników inwestujących czas i wysiłek w uczenie innych;
    12345

    18. nowo przyjęci pracownicy mogą liczyć na pomoc i wsparcie ze strony doświadczonych kolegów i koleżanek;
    12345

    19. ludzie dzielą się informacjami o popełnionych błędach, aby przestrzec przed nimi innych;
    12345

    20. jesteśmy gotowi do dawania informacji zwrotnej i przyjmowania jej od innych
    12345

    21. istnieją systemowe rozwiązania wspierające dzielenie się dobrymi praktykami, spostrzeżeniami i wnioskami z realizacji projektów;
    12345

    22. funkcjonuje dobrej jakości rozwiązanie pomagające w dotarciu do współpracownika, który dysponuje wiedzą z określonego obszaru;
    12345

    23. funkcjonują dobrej jakości rozwiązania motywujące pracowników do wzajemnego uczenia się;
    12345

    24. w ocenie pracowniczej i planowaniu rozwoju zawodowego uwzględnia się wkład pracownika w tworzenie wiedzy organizacji i przekazywanie jej innym;
    12345

    25. istnieje jasno określona strategia dotycząca pozyskiwania i upowszechniania wiedzy;
    12345

    Wykorzystywane narzędzia:

    26. są dostosowane do rodzaju wiedzy, jakiej potrzebuje organizacja
    12345

    27. porządkują wiedzę w czytelny, łatwo dostępny sposób
    12345

    28. oszczędzają czas automatyzując rutynowe czynności
    12345

    29. są intuicyjne, łatwe w obsłudze;
    12345

    30. są atrakcyjne i estetyczne; zachęcają do korzystania z nich
    12345

    Podaj swoje dane (wymagane wszystkie pola)

    Imię

    Nazwisko

    Nazwa firmy

    Adres email

    Numer telefonu

    Do góry
    Nie przegap nowych artykułów i kliknij "Lubię To"!
    Polub BonaVerba.com.pl na Facebooku